Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

J34a54n 47K12a26r55a10s37e68k

19. 3. 2021 21:00

ja jsem slouzil lidu mnohem pozdeji nez autor a jsem velice prekvapen, ze autor skoro nikde nepise o te typicke sikane, kterou moje generace u CSLA zazivala.

Skutecne v 60. letech nemuseli bazanti 'vymenovat' vydychany vzduch v mazacke cimre? (tak ze za pomoci hrnce a velke sberacky nabrali v mazacke cimre ten vydychany vzduch a 'naliliho' do velkeho hrnce, vysli s nim pred barak, tam ten vydychany vzduch z hrnce 'vylili' a nabrali do nej cersty vzduch, s kterym se vratili na mazackou cimru)

Klasika take byla, ze za okny behali bazanti s vetvemi a symbolizovali tak jizdu mazaku vlakem z vojny.

Vsechno tohle bylo pak umocneno neskutecnou deb...tou vojaku z povolani.

Slouzil jsem v Terezine a pri presunu na Doupov zahynul pro autonehode jako velitel vozu muj kolega, absolvent, nadejny termodynamik a fyzik, jiz tenkrat vyzkumnik na Akademii ved. V tu chvili mi bylo jasne, proc jsme tekrat zpivali:

'Valka je vul'

0 0
možnosti
JM

J24a46n 27M52a30r27e92k

20. 3. 2021 1:22

Jene Karásku, o té šikaně jsem schválně nepsal. Ale byla tam a to dost krutá. jedna taková pitomůstka...o prvních vánocích, které jsem jen tak přelétl jsme my bažanti museli nastoupit v nočních košilích, na hlavách helmy a na nich přilepit a zapálit svíčku. To mazáci lámali třístovku. Museli jsme lomit rukama a kvílet. Kdo dost nekvílel, musel dělat mnoho kliků. Když se našla na podlaze sirka, museli 4 bažanti přinést celtu, sirkudo ní vložit a pochodovat s ní za zpěvu nějaké přihlouplé písně po budeově. Zasviněné záchody se museli čistit kartáčkem na zuby. Sadistické ranní rozcvičky, kdy jsme polonazí a v půllitrákách i v zimě běhali po buzerplacu a když už člověk nemohl dál, mazáci si takového připevnili jeho opasek ke svému a podávali si ho jako štafetu, až ten kluk někdy skončil na marodce. Bylo by toho víc, ale já už o té vojně nebudu nějaký čas psát. Možná později.

0 0
možnosti
JF

Brácha studující v šedesátých vysokou v Plzni mi vyprávěl, že na Majáles 1967 byl kromě "protisovětskýchů" transarentů - příkladmo "Sovětský trpaslík náš vzor/ Máte blbé dítě? Nevadí, Makarenko poradí!" nesen též transaprent s heslem "Vojna, naše druhá matka, vola udělá i z Jezulátka!" Někteří to pak prý odnesli vyloučením ze škol. Takže pane Jene dík za další připomínku "starých zlatých časů" a pozdrav do daleké Kenede ... :-)

1 0
možnosti
JM

J83a53n 43M39a22r34e40k

19. 3. 2021 19:47

Díky pane Farda za příspěvek. To byla léta šedesátá. Ta padesátá, kdy jsem byl v Boru byla daleko tvrdší. Ale dneska se tomu jen směju. Pozdravy i vám.

0 0
možnosti
Foto

Honzo, já tu mou, ve stejnou dobu, popisuji v knize Ruksak, legrace, erotika a smrt. Také několik kluků tenkrát odešlo do ostravských dolů. Naše tanky při nočních jízdách často vylepšovaly zahrádky civilního obyvatelstva. Ať nám DEVĚTATŘICÁTNÍKŮM zdraví nadále slouží!!Zdravím tě za VELKOU LOUŽI!!

0 0
možnosti
JM

J94a89n 57M66a71r67e67k

19. 3. 2021 18:01

Odpověd z poza Velké louže. Ten Tvůj "Ruksak" bych si rád přečetl!!!

My hoši dvetatřicátníci, na vojnu rukujem!!

0 0
možnosti
JM

J53a52n 25M79a16r14e27k

19. 3. 2021 14:50

Při mé návštěvě borských kasáren, která už nejsou kasárna před pár lety, jsem tam mluvil i s některými lidmi, kteří pamatují ta leta, která popisuji. Všichni ti oficíři už nežijí. A tak ze zásady, kterou jdysi vyslovil starý Vergilius....DE MORTUIS NIL NISI BENE..o mrtvých jen dobře, v naprosté většině jsem pozměnil jména.

1 0
možnosti
Foto

P88a13v49e74l 92K67r13á57l

19. 3. 2021 13:40

V počátcích se podle pamětníků střílelo jenom ostrou municí. Slepé střelivo se zařadilo až později.

https://ceskolipsky.denik.cz/zpravy_region/plesar-vycvik-vysadkaru-byl-mnohdy-o-zivot20110221.html

0 0
možnosti
Foto

K75a71r12e18l 11C83a51c21h

19. 3. 2021 12:08

Jsem o několik let mladší a tak jsem sloužil až v letech 66 - 68. Zážitků mám dost, ale detaily již se mi stírají. K textu jen technická - na žádná velká cvičení se vojákům nevydávaly ostré náboje do ručních zbraní a žádné ostré ruční granáty. Nikdo by neriskoval, že se při takové válečné hře vojáci navzájem postřílí. Ostrá munice do ručních zbraní se vydávala pouze do strážní služby a pro účely ostrých střeleb na střelnici. Výdej a také zpětný odběr byl evidován. I tak se stalo docela dost tzv. mimořádných událostí. Na štábu dělostřelectva divize, kde jsem pracoval jako záklaďák za lampasáky, jsme měli na mimořádky v kanceláři zvláštní desky na stěně upevněné, kde byly se štábní kulturou umně zapisovány jako do kroniky. Vždy datum - událost, viník a udělený trest. Občas to bylo velmi zábavné čtení. To by byl materiál na knihu.

2 0
možnosti
VV

Vidim, ze jste prilis mlady na to abyste zazil berlinskou ci kubanskou krizi. Tenkrat to byl totiz oficielne vyjezd na cviceni a ja mel plne nalozenou 111 i s desetitunovym privesem nejen ostrou munici, ale i ruznymi bombami.

0 0
možnosti
Foto

Opět se zájmem přečteno.

3 0
možnosti
ND

Přečetla jedním dechem...

O čem to bude příště, Honzo?

0 0
možnosti
Foto

Doufejme, že něco o ženách

0 1
možnosti
  • Počet článků 52
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 691x
Jsem stařík utkaný ještě z kvalitního předválečného materiálu a který má na tomto světě víc za sebou než před sebou. Žiji již přes padesát let někde v Kanadě a za tu dobu, mám obavy, jsem změnil mnoho mých dříve ustálených postojů.  Chci se zde podělit s eventuálními čtenáři, kteří vydrží mé blogy dočíst až do konce, o mnohé vzpomínky, ponejvíce ze Staré vlasti kterou mám stále rád i když většinu života trávím v Kanadě, a které mi utkvěly v paměti. Ty jsou zapsány v mém Sem-tam-níku. Ono i v té totalitě ve Staré vlasti byla někdy legrace. Předesílám, že jsem křestansky věřící stařík.: Z té pozice se dívám i na okolní svět a jeho dění.

TEMPORA NE CULPES, CUM SIT TIBI CAUSA DOLORES.

Dobu neobvinuj, když sám jsi příčinou bolestí...

M.P. Cato starší.

Seznam rubrik